Vitaminas d ir hipertenzija

Vitaminas D ir jo svarba

Ieškoti Vitaminas D: kodėl jis toks nepaprastai svarbus? Vitaminas D reguliuoja per genų funkcijų bei yra būtinas organizmo augimui bei vystumuisi.

Vitamino D trūkumas gali sukelti nutukimą, diabetą, hipertenziją, depresiją, fibromialgiją, lėtinio nuovargio sindromą, osteoporozę bei neurodegeneracines ligas, įskaitant Alzheimerio ligą. Remiantis pastaraisiais moksliniais tyrimais, vitamino D nepakankamumas yra viena iš 17 skirtingų vėžio formų, širdies bei autoimuninių ligų, insulto bei kitų ligų, priežaščių Visgi, užteks bauginti vitaminas d ir hipertenzija geriau susipažink su vitaminu D artimiau ir atidžiai perskaityk visą straipsnį.

Ar žinojai, kad vitaminas D visiškai skiriasi nuo daugumos kitų vitaminų? Iš tikrųjų — tai iš cholesterolio organizme pasigaminantis steroidinis hormonas, kuomet žmogaus oda gauna tiesioginių saulės spindulių. Visgi, įprastai nepakankamai būname saulės atokaitoje, todėl būtina gauti vitamino D iš maisto ar maisto papildų.

Vitaminas D ypač reikalingas optimaliai sveikatai  1. Gaila, tačiau tik keletas maisto produktų turi pastebimus vitamino D kiekius, todėl šios medžiagos nepakankamumas yra itin dažna vitaminas d ir hipertenzija 2 ,  3.

vitaminas d ir hipertenzija

Apie vitamino D  nepakankamumo problemą  įspėja ir Lietuvos gydytojai. Be to, vitamino D dažnai trūksta kūdikiams. Jeigu tai aktualu, rekomenduoju  perskaityti straipsnį  su docento Algimanto Vingro konsultacijomis. Šiame straipsnyje aiškiai ir kaip įmanoma glausčiau supažindinsiu tave su vitaminu D. Tai reiškia, jog vitaminas D ištirpsta riebaluose ir organizme gali būti saugomas ilgą laiką.

vitaminas d ir hipertenzija

Maiste randamos 2 pagrindinės šio vitamino formos  5 : Vitaminas D3 cholekalciferolis : randamas gyvulinės kilmės maisto produktuose, tokiuose kaip riebi žuvis ar kiaušinio tryniai. Vitaminas D2 ergokalciferolis : randamas kai kuriuose grybuose. Vitaminas D3 beveik dvigubai efektyviau pakelia šio vitamino kiekį kraujyje nei vitaminas D2. Todėl rekomenduoju akcentuoti vitaminą D3 — tiek renkantis maisto produktus, tiek maisto papildus  6 ,  7.

Reziumė: sutinkamos 2 pagrindinės šio vitamino formos — tai vitaminas D2 ir vitaminas D3. Pastarasis yra efektyvenis už vitaminą Vitaminas d ir hipertenzija. Antra, inkstuose vitaminas D paverčiamas į  kalcitriolį  — 1,25 OH 2D.

Main navigation

Tai yra aktyvioji vitamino D forma. Kalcitriolis, aktyvioji vitamino D forma, keliauja po organizmą, patekdama į ląstelių branduolius.

Vitaminas D dalyvauja augimo ir brendimo procesuose, yra itin svarbus organizmo imunitetui — tyrimai rodo, kad vitaminas D sumažina alergijų, diabeto, inkstų, autoimuninių bei širdies ligų, kvėpavimo takų infekcijų ir net piktybinių navikų atsiradimo riziką.

Pastaruosiuose vitaminas d ir hipertenzija D sąveikauja su  vitamino D receptoriumikuris yra beveik kiekvienoje organizmo ląstelėje  10 ,  Kuomet aktyvi vitamino D forma susijungia su receptoriumi, ląstelėse pastebimi pokyčiai  12 ,  Panašiai veikia ir kiti steroidiniai hormonai. Gerai žinoma, jog vitaminas D veikia įvairias ląsteles, susijusias su kaulų sveikata. Be to, vitaminas D atsakingas ir už daugelį kitų procesų — imuninės sistemos funkcionavimą ar apsaugą nuo vėžio  Sužinok daugiau:  Nekaloringas maistas: 8 itin naudingi produktai Taigi, jei tavo organizme yra vitamino D trūkumas, taip pat pasireiškia ir kalcitriolio, ypač svarbaus hormono, trūkumas.

Be šio hormono organizmas tinkamai funkcionuoti negali. Vėliau, kalcifediolis verčiamas į kalcitriolį — aktyvią, steroidinę vitamino D formą. Galiausiai, kalcitriolis ląstelėse prisijungia prie vitamino D receptoriaus, taip sukeldamas įvairius pokyčius ląstelėse.

Iš saulės atkeliaujantys ultravioletiniai B spinduliai suteikia vitamino D gamybai reikalingos energijos  Jei gyveni ne Lietuvoje, o kitoje, saulėtoje šalyje, turėtum gauti visą reikiamą vitamino D dozę tiesiog degindamasis keletą kartų į savaitę.

Be to, siekiant maksimalios vitamino D gamybos organizme, reikia atidengti visą kūną.

vitaminas d ir hipertenzija

Jeigu deginsi tik veidą ar kojas, pasigaminsi žymiai mažiau vitamino D. Taip pat, jei naudoji apsauginį kremą nuo saulės — vitamino D pagaminsi mažiau arba apskritai nepasigaminsi. Saulės svarbą vitamino D gamybai puikiai iliustruoja  infa. Dažnai girdima, jog siekiant apsisaugoti nuo vėžio rekomenduojama naudoti apsauginį kremą.

Vitaminas D yra vienas iš svarbiausių vitaminų, kurio pakankamu kiekiu organizme ypatingai reikia susirūpinti pasibaigus vasarai.

Manau, jog vitaminas d ir hipertenzija labai abejotinas teiginys. Naudojant apsauginį kremą nuo saulės, padidėja vitamino D trūkumas, kuri gali sukelti įvairias kitas ligas  Todėl rekomenduoju nenaudoti apsauginio kremo bei tiesiog pasistengti nenudegti.

Jeigu saulėje mėgsti degintis ilgai, yra išeitis. Pirmas minučių priklausomai nuo tavo jautrumo saulei deginkis be apsauginio kremo.

Kodėl apie vitamino D trūkumą reikėtų pagalvoti vasarą? | Tauragės kurjeris

Saulės šviesa yra naudinga, tačiau nudegimai gali sukelti ankstyvą odos senėjimą bei padidinti odos vėžio riziką  18 ,  Vitaminas D organizme kaupiamas ilgą laiką — savaites ar net mėnesius. Užtenka kartas nuo karto pasideginti siekiant išlaikyti tinkamus vitamino D kiekius kraujyje. Visgi, tikriausiai gyveni Lietuvoje, kur tikrai nėra saulėta ištisus metus.

Tavo atveju, privalai gauti vitaminą D iš maisto arba maisto papildų, ypač šaltuoju metų periodu. Štai  remiantis Vilniaus visuomenės sveikatos biuru , vitamino D trūkumas ir sezoniniai svyravimai nustatomi ir sveikiems žmonėms, kai yra trumpiausias dienos ilgumas. Reziumė: saulės šviesa — geriausias būdas gauti vitaminą D, tačiau pastarojo gamybą sustabdo apsauginis kremas nuo saulės.

Dauguma žmonių privalo pasipildyti vitaminu D iš maisto ar maisto papildų, nes ištisus metus gauti pakankamai saulės šviesos tiesiog neturi galimybės. Ypač geras vitamino D šaltinis yra žuvų, pavyzdžiui menkių, kepenų aliejus. Pastarojo arbatinis šauktelis turi kartus didesnę dozę vitamino D nei rekomenduojama dienos norma.

Beje, neretai pieno produktai bei įvairūs dribsniai yra praturtinti vitaminu D  Kai kurie reti grybai bei kiaušinio tryniai taip pat turi nedidelius vitamino D kiekius. Sužinok daugiau:  Kokosų aliejus: viskas nuo A iki Z ir 31 panaudojimo būdas Reziumė: menkių kepenų aliejus yra geriausias vitamino D3 šaltinis. Kitos riebios žuvys taip pat turi šio vitamino, tačiau turėtum jas valgyti kiekvieną dieną, norint vitaminas d ir hipertenzija pakankamą vitamino D kiekį.

Kai kurie žmonės susiduria su didesne vitamino D nepakankamumo rizika.

Senyvo amžiaus žmonėms vitamino D trūkumo rizika įprastai yra aukštesnė  Žmonės, sergantys įvairiomis ligomis, dar labiau yra linkę į vitamino Vitaminas d ir hipertenzija nepakankamumą. Be to, su vitamino D trūkumu susiduria ir krūtimi žindomi kūdikiai, Krono liga sergantys, nutukę bei tamsiaodžiai žmonės. Plačiau apie tai skaityk  healthylife.

Su trūkumu susiję simptonai įprastai yra labai subtilūs ir nepastebimi, todėl praeina metai ar net dešimtmečiai kol neigiami padariniai iškyla į paviršių. Viena žinomiausių su vitamino D trūkumu susijusių ligų yra rachitas — vaikų liga, pasireiškianti sutrikusia medžiagų apykaita ir daugelio organų sistemų pažeidimu. Vitamino D trūkumas taip pat susijęs su osteoporoze — kaulų liga, kuri pasižymi kaulų tankio mažėjimu, maža kauline mase, kaulų trapumu.

Moksliniai tyrimai rodo, jog su vitamino D nepakankamumu susiduriantys žmonės turi didesnę riziką susirgti širdies ligomis, diabetu, vėžiu, demencija bei autoimuninėmis ligomis, pavyzdžiui sckleroze  Vitamino D trūkumas taip vitaminas d ir hipertenzija siejamas su ženkliai padidėjusia mirties rizika nuo įvairių ligų  27 ,  28 ,  Bet kokiu atveju, papildyti savo organizmą vitaminu D tikrai naudinga.

Reziumė: vitamino D trūkumas yra puikiai žinoma rachito priežastis.

Reader Interactions

Taip pat, vitamino D nepakankamumas siejamas su įvairiomis kitomis ligomis bei žemesne gyvenimo trukme. Buvo finansuojama bei atlikta daug mokslinių tyrimų šia tema.

Štai pagrindinės naudos, susijusios su pakankamau vitamino D kiekiu organizme: Mažesnė osteoporozės, kaulių lūžių tikimybė: didesnės vitamino D dozės padeda apsisaugoti nuo osteoporozės bei kaulų lūžių, ypač senyvo amžiaus žmonėms po nukritimų ant žemės

Taip pat žiūrėkite