Sočiųjų riebalų širdies liga sukėlė sveikatą

  • Tai va, štai.
  • Infarktas lėkštėje?

Kardiologas įspėja: maistas jūsų lėkštėje gali būti ir gyvybės, ir ligų šaltiniu 2 LRT. Vis dar gajus įsitikinimas, kad kasdien sočiai pavalgęs riebių mėsos patiekalų, žmogus bus stiprus, sveikas ir turės daug energijos. Tačiau kasdieniame lietuvių racione dažnai sutinkami produktai — kiauliena, lašiniai, dešros, sviestas, sūris, grietinė ar grietinėlė — turi didelį gyvūninės kilmės sočiųjų riebalų kiekį, o gydytojai teigia, kad nuolatinis ir gausus gyvūninės kilmės hipertenzijos tinktūrų sudėtis vartojimas yra labiau žalingas nei naudingas.

Pasak medikų, gyvūninės kilmės riebalai didina cholesterolio kiekį, o šis pažeidžia kraujagysles ir sukelia širdies ligas, rašoma pranešime žiniasklaidai.

sočiųjų riebalų širdies liga sukėlė sveikatą nemokama širdies sveikatos „powerpoint“ fonas

Vienas pagrindinių širdies ir kraujagyslių ligas sukeliančių faktorių — padidėjusi cholesterolio koncentracija žmogaus kraujyje. Žmogaus organizmas didžiąją dalį cholesterolio, apie 70 proc.

Populiariausi

Pasak Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikų kardiologo prof. Rimvydo Šlapiko, žmogaus vartojami riebalai skirstomi į sočiuosius, mononesočiuosius ir polinesočiuosius.

sočiųjų riebalų širdies liga sukėlė sveikatą vaizdo kurso hipertenzija

Sotieji riebalai dažniausiai yra sočiųjų riebalų širdies liga sukėlė sveikatą kilmės riebalai, kurių galime rasti mėsoje ir riebiuose pieno produktuose. Jie didina cholesterolio kiekį kraujo serume, todėl skatina aterosklerozės, širdies ir kraujagyslių ligų, netgi vėžio atsiradimą.

Sportiškas angliškų pusryčių variantas

Maistas — ir gyvybės šaltinis, ir rizikos veiksnys Norint apsisaugoti nuo didžiausią mirtingumą nešančių ligų ir žalingojo cholesterolio poveikio, reikia atkreipti dėmesį į savo mitybą. Šlapikas teigia, kad maistas kartu yra ir mūsų gyvybės šaltinis, ir iš dalies rizikos veiksnys.

Prisiminkime, kokių tik dietų nėra buvę — riebalų, baltymų, angliavandenių ar bado.

sočiųjų riebalų širdies liga sukėlė sveikatą kokie hormonai tiriami dėl hipertenzijos

Dabartiniai kardiologų rekomenduojami mitybos principai — platus maisto racionas, kuriame yra skaidulų, vaisių, daržovių, ribotas valgomosios druskos kiekis. Transriebalų mūsų maisto racione turėtų būti iki 1 proc. Sumažinus žalingų, gyvūninės kilmės riebalais prisotintų produktų vartojimą, svarbu juos pakeisti naudingais, sveikatą stiprinančiais geraisiais riebalais ir vertingais maisto produktais.

Gerieji riebalai yra būtini žmogaus organizmui ir sklandžiam funkcionavimui, o vartojami su saiku — labai naudingi.

KĄ TURITE ŽINOTI APIE RIEBALUS

Daugiausia naudingų riebalų galima gauti su žuvimi, jūros gėrybėmis, paukštiena, nerafinuotais augaliniais aliejais, ankštinėmis daržovėmis, avokadais, riešutais ir sėklomis. Cholesterolio tyrimus svarbu atlikti kiekvienam Didžioji problema yra tai, kad cholesterolio koncentracijos padidėjimas nesukelia jokių išskirtinių požymių, todėl žmogus jaučiasi įprastai, toliau valgo riebius maisto produktus, turi žalingų įpročių ir nenutuokia, kad kiekvieną akimirką rizikuoja savo sveikata, o gal net gyvybe.

Pastarąjį galime matyti pas daugelį senų žmonių, tačiau jauniems ir vidutinio amžiaus žmonėms tai svarbus požymis, išduodantis įgimtą hipercholesterolemiją. Kadangi padidėjusio cholesterolio kiekio pajusti neįmanoma, svarbu atlikti bendro cholesterolio kiekio ir atskirų jo dalių tyrimus.

Nuorodos kopijavimas

Kardiologas cholesterolio koncentraciją pataria išsitirti kiekvienam suaugusiam žmogui, ypač jeigu yra įtariamas šeiminis, genetinių pokyčių nulemtas cholesterolio padidėjimas. Tokiu atveju cholesterolį būtina ištirti ir šių pacientų artimiems giminėms bei vaikams.

sočiųjų riebalų širdies liga sukėlė sveikatą ketorolis nuo hipertenzijos

Sviestas ar margarinas? Atlikus tyrimus, dėl jų rezultatų įvertinimo geriau kreiptis į šeimos gydytoją.

Profesorius R. Šlapikas teigia, kad nėra vienos cholesterolio normos visiems. Šiuo metu manoma, jog cholesterolio koncentracija kraujyje turi būti kuo mažesnė, tuomet širdies ir kraujagyslių ligų rizika bus mažiausia. Mitybos sureguliavimas padeda sumažinti cholesterolio koncentraciją tik 5—6 proc.

Taip pat žiūrėkite