Rafinuotų angliavandenių poveikis žmogaus širdies sveikatai, RIEBALAI: KURIE IŠ JŲ – IŠ TIESŲ GERI, O KURIE – BLOGI?

rafinuotų angliavandenių poveikis žmogaus širdies sveikatai

Dar prisimenu, kaip mama, prilydžiusi kibirą kiaulės taukų, kepdavo su jais blynus ir gamindavo padažus, o aliejų naudodavo tik pasninko valgiams ruošti. Atsivėrus sienoms į civilizuotą pasaulį, toks mitybos būdas buvo pasmerktas kaip valstietiškas ir visiškai atgyvenęs, tad kibirus taukų pakeitė buteliai rafinuoto aliejaus.

Tik štai ar bėgdami nuo vilko neužšokome ant meškos? Riebėja be riebalų Iš pradžių kone visi riebalai tapo vengtina blogybe, vėliau juos pradėta skirstyti į geruosius ir bloguosius.

Geraisiais paprastai laikyti augaliniai ir nesotieji riebalai, o blogaisiais — gyvūniniai ir sotieji. Vis dėlto ir geraisiais siūlyta pernelyg nepiktnaudžiauti, o aliejų, gaminant salotas ypač jei rūpinatės savo figūradažniau keisti citrinų sultimis.

Rafinuoto cukraus poveikis organizmui: kodėl vaisiai geriau už pyragėlius?

Tiesa, lietuviai į šias rekomendacijas reagavo ne itin entuziastingai. Gal todėl, kad nutukimo problema pas mus dar nėra tokia aktuali kaip, tarkim, Amerikoje?

brokolių hipertenzija

Šis klausimas ėmė kamuoti ir Klivlando funkcinės medicinos centro medicinos mokslų daktarą Marką Hymaną. Jis neslepia pats skirdavęs savo pacientams riebalus ribojančias dietas, tačiau pastebėjęs, kad tai neduoda norimo efekto, tad pradėjo ieškoti, kur čia šuo pakastas. Ir padarė stulbinamą atradimą — pasirodo, riebalai ne tik netukina ir nesargdina, priešingai — lieknina ir gerina sveikatą.

Pasak M. Hymano, kai kurie mitybos specialistai tiki, kad kūno ir maisto riebalai yra vienas ir tas pat, todėl neva natūralu, kad valgydami riebiai storėjame.

Reader Interactions

Ne paslaptis, kad kraujo riebalai užkemša kraujagysles ir yra viena svarbiausių širdies ligų priežasčių. Taigi apie m. JAV pradėta uoliai kovoti su šiuo sveikatos ir grožio priešu. Deja, statistika rodo, kad iki m.

Nuorodos kopijavimas

II tipo cukriniu diabetu Amerikoje sirgo vos 1 žmogus išdabar serga 1 iš Nutukęs buvo 1 amerikietis iš 7, dabar yra kas trečias. Mažesnį riebalų kiekį reikėjo kažkuo kompensuoti.

  1. Hipertenzijos simptomai galvos skausmas
  2. Rafinuoto cukraus poveikis organizmui: kodėl vaisiai geriau už pyragėlius? - mokslodziaugsmas.lt
  3. Rafinuoti makaronai turi daugiau kalorijų, angliavandenių, B grupės vitaminų ir geležies, tačiau mažiau skaidulų bei kitų maistinių medžiagų.
  4. 10 labiausiai širdžiai kenkiančių produktų - DELFI Sveikata
  5. Štai ką iš savo mitybos vertėtų išbraukti visiškai arba geriausiu atveju tuo pasilepinti itin retai: Greitasis maistas Vartojant su saiku, aukštos kokybės jautiena širdžiai netgi naudinga, teigia kardiologė dr.
  6. Hipertenzija naktinis prakaitavimas

Kadangi daržovės niekada nebuvo amerikiečių geidžiamiausių produktų sąraše, alkį malšinti jie pradėjo miltiniais gaminiais, o suprastėjusį maisto skonį gerinti cukrumi ir saldikliais.

Dabar, pasak M. Hymano, amerikietis per metus vidutiniškai suvalgo apie 70 kg cukraus ir apie 66 kg miltų, taigi maždaug po pusę kilogramo miltų ir cukraus kasdien!

širdies obuolių sidro acto nauda sveikatai

Dar labiau tukina cukrumi saldinti gėrimai. Jei vaikas per dieną išgeria vos vieną skardinę gaiviųjų gėrimų, tikimybė, kad jis nutuks, padidėja 60 proc. Kitaip situacija klostosi šalyse, kurios neskuba keisti mitybos tradicijų. Japonai iš riebalų gauna 15 proc. Atsakymą, kodėl taip nutiko, atskleidė tyrimai — pagal juos, ryšys tarp maisto ir kūno riebalų nepatvirtintas.

Kitaip tariant, kraujyje cirkuliuojančio cholesterolio priežastis nėra tas cholesterolis, kurį gauname su kiaušiniais, o apie taliją taukai sukasi ne todėl, kad valgome kiaulių taukus. Klastingosios bandelės Bet juk dar visai neseniai mokslininkai tvirtino atvirkščiai!

Main navigation

Hymano, tyrėjai dažnai randa tai, ko ieško, užmerkdami akis į tai, kas neatitinka jų teorijos. Viena dažniausių — neatsižvelgiama į kitus veiksnius.

Pavyzdžiui, į tai, kad daugelis riebiai valgančiųjų mažiau rūpinasi sveikata, taigi mažiau sportuoja ir turi daugiau žalingų įpročių. Arba į tai, kad riebalai, esantys bandelėse, yra visai kas kita nei gaunami iš avokadų ar lajaus.

Sekite mus:

Kad angliavandeniai skatina organizmą kaupti riebalus anabolizmaspastebėta jau seniai. Hymano, dar XIX a. Osleris teigė, kad svorio galima numesti sumažinus angliavandenių.

Būtent šie paleidžia riebalų gamybos fabrikėlį kepenyse tai vadinama lipogenezedėl to kraujyje sumažėja gerojo cholesterolio ir padaugėja trigliceridų bei mažų, didelio tankio blogojo cholesterolio dalelių, sukeliančių širdies ligas.

cholesterolio rodikliai hipertenzijai

Cukrus ir rafinuoti angliavandeniai, o ne riebalai yra nutukimo, II tipo cukrinio diabeto, širdies ligų bei priešlaikinės mirties priežastis. Atsižvelgiant į naujausių tyrimų rezultatus, peržiūrima ir sveikos mitybos piramidė.

Jos pagrindą sudarę angliavandeniai užleidžia vietą daržovėms. Riebalai vis dar — jos smaigalyje, taigi vis dar suvokiami kaip žalingi sveikatai. Kai kurie mitybos specialistai jau daro išimtį aliejui.

Kalbant apie sveikatą, itin daug dėmesio sulaukia teiginiai, kad sotieji riebalai visgi nesukelia koronarinės širdies ligos ir kad įvairūs aliejai, kuriuos lig šiol buvo raginama vartoti, kaip tik gali ją sukelti. Nuomonę apie polinesočiųjų aliejų naudą sveikatai, palyginti su sočiaisiais riebalais, tokiais kaip sviestas, jautienos riebalai, taukai ir netgi kokosų aliejus, lemia atliktų tyrimų kokybė, jų apimtis ir trukmė. Kalbant apie naudą sveikatai, svarbu ir tai, koks maistas valgomas apribojus suvartojamą sočiųjų riebalų kiekį.

Reabilituoti ir kiaušiniai. Amerikos širdies ligų asociacija apskritai liovėsi riboti maistinį cholesterolį pripažinusi, kad jis nedaro lemiamos įtakos kraujo cholesteroliui. Dauguma Lietuvos kardiologų ir dietologų, ypač — vyresnės kartos, laikosi senų nuostatų.

Dietologė: mažai angliavandenių turinti dieta gali skatinti nutukimą ir kenkti sveikatai lrytas. Mitybos specialistai įspėja: galite sulaukti visiškai priešingo rezultato. Jų teigimu, mažai angliavandenių turinti dieta ne tik skatina nutukimą, bet ir kenkia sveikatai, o angliavandeniai ne tukina, bet kaip tik gali padėti sulieknėti. Gydytojus ir dietologus neramina Jungtinėje Karalystėje atliktos apklausos rezultatai, kurie parodė, kad daugiau nei trečdalis 37 proc. Daugelis sulieknėti norinčių žmonių patikėjo tokių žvaigždžių, kaip Gwyneth Paltrow ar Kim Kardashian, kurios laikosi mažai angliavandenių turinčios dietos, istorijomis.

Suprantama, jei parašei šia tema ne vieną mokslinį darbą ir 30 metų skyrei savo pacientams riebalų mažinimo dietą, pripažinti, kad klydai, reikia drąsos. Hymanui rafinuotų angliavandenių poveikis žmogaus širdies sveikatai netrūksta.

yra bėgiojimas naudingas sergant hipertenzija

Hymanas teigia, kad būtent pilvinio tipo nutukimas, apibūdinamas kaip tipiškas gresiančių širdies ligų ir cukrinio diabeto rizikos veiksnys, rodo, jog žmogus vartoja per daug angliavandenių. Atsiradus įrodymų apie cukraus ir baltų miltų žalą, M. Hymanas apribojo šiuos produktus.

Prenumeruok

Svoris augti nustojo, tačiau savijauta suprastėjo — nuolat trūko energijos, o raumenys, nors aktyviai sportavo, atrodė subliuškę. Viskas pasikeitė papildžius racioną riebalais. Gydytojas tikina, kad dabar, nors sportuoja mažiau, jaučiasi stipresnis, žvalesnis, be to, ištirpo apie pilvą susimetę 7 kg riebalų.

Jo dienos racioną sudaro išties riebokas maistas. Pusryčiams jis valgo su sviestu keptus kiaušinius arba riebų kokteilį su riešutais, sėklomis ir kokosų aliejumi, pietums renkasi salotas su riebiomis žuvimis — lašiša ar sardinėmis, vakarienei — avienos kepsnį su rafinuotų angliavandenių poveikis žmogaus širdies sveikatai ir keliomis porcijomis su aliejumi keptų daržovių.

Svetainėje mes gydome hipertenziją teigia, kad jo siūlytą programą išbandė per žmonių. Vienas vidutiniškai numetė 3,2 kg kai kurie — iki 20 kgliemens apimtis sumažėjo 4,8 cm kai kuriems — net 33 cmklubų apimtis — 4,3 cm kai kuriems — iki 40 cmsumažėjo ir kraujospūdis, ir cukraus kiekis kraujyje, beveik dingo noras pasmaližiauti.

Teisingus mitybos principus, pasak M. Hymano, iškreipė XX a. Ji skatino vadovautis primityvia logika — neva, norint sulieknėti, reikėtų sudeginti daugiau kalorijų, nei gauni iš maisto.

Greitasis maistas Ar sotieji riebalai iš tiesų tiesiogiai susiję su širdies ligomis, moksliškai iki galo neįrodyta. Tačiau apskritai gyvūninės kilmės sotieji riebalai, ypač jei derinami su angliavandeniais, širdžiai yra žalingi. Todėl reikėtų vengti greitojo maisto restoranų, kuriuose siūlomi patiekalai gaminami iš prastesnės kokybės produktų, be to, taikomos sveikatai kenksmingos maisto ruošimo technologijos. Mėsos užkandžiai Tokių mėsos užkandžių kaip kumpis ar dešra sudėtyje gali būti nemažai sočiųjų riebalų. Be to, net liesuose apdorotos mėsos gaminiuose gausu druskos.

Ir visai nesvarbu — iš cukraus ar riebalų. Pagal šią teoriją, iš cukraus jas gauti netgi geriau, nes 1 g angliavandenių turi tik 4 kcal, o 1 g riebalų — net 9!

prietaisas gydo hipertenziją

Jei taip būtų, tuomet kasdien suvartodami papildomai po  kcal vieną saldainįper metus priaugtume 4,5 kg, o per 10 metų —  kg. Stengdamiesi riboti kalorijų skaičių ir daugiau sportuoti, verčiate organizmą badauti. Dėl to jaučiatės pavargę, lėtėja medžiagų apykaita.

Tik mažiau nei 10 proc. Vienintelis būdas ištrūkti iš užburto rato — valgyti riebiai ir atsisakyti rafinuotų angliavandenių. Riebiai mintančiųjų medžiagų apykaita greitesnė, kalorijos dega net tada, kai jie miega.

Nevertėtų pamiršti ir kito lieknėjimo priešo — rafinuotų angliavandenių poveikis žmogaus širdies sveikatai alkio jausmo. Nuo jo riebalai saugo keliais aspektais — dėl lėtai išskiriamos energijos suteikia ilgalaikį sotumo jausmą ir saugo nuo insulino šuolių, kas labiausiai skatina persivalgyti.

Populiariausi

Gerieji ir blogieji riebalai Kad cukrus ir rafinuoti miltai yra blogis, sutinka daugelis, bet ar tikrai visi riebalai yra gėris? Net ir tie dietologai, kurie pritaria riebalų vartojimui, paprastai siūlo bloguosius keisti geraisiais. Hymano, blogieji riebalai anaiptol nėra tokie blogi, o gerieji — labai geri.

Yra 4 riebalų rūgščių rūšys: sočiosios, mononesočiosios, polinesočiosios omega 3 ir omega 6 ir transriebalai. Jų daugiausia turi šiltakraujai gyvūnai ir kokosų bei palmių aliejai. Šie riebalai dažnai keiksnojami dėl to, kad didina cholesterolio kiekį kraujyje. Tai — tiesa, tačiau neatsižvelgiama rafinuotų angliavandenių poveikis žmogaus širdies sveikatai tai, kad jie gerina cholesterolio tipą.

Aterosklerozės tyrimams Oklando tyrimų centre vadovaujantis dr. Kraussas pabrėžia, kad cukrus ir rafinuoti angliavandeniai skatina gamintis pavojingiausią aterogeninį cholesterolį, o sotieji riebalai šias kraujagysles kemšančias smulkias ir pavojingas daleles paverčia nepavojingomis.

Be to, šie riebalai teikia elastingumo ląstelių membranoms, dėl to jos lengviau komunikuoja. Tai stiprina organizmo imunitetą, saugo nuo vėžio. Dar svarbesnis jų poveikis smegenims. Sočiųjų riebalų reikia pagrindinių lytinių hormonų gamybai užtikrinti, juose yra daug vitaminų. Pastebėta, kad vaikai, maitinami sviestu ir nenugriebtu pienu, astma serga rečiau už maitinamus margarinu ir liesu pienu.

4 pusės įkeičia galvą širdies rankų sveikatą

Kad astma, alergija ar plaučių ligomis sergantiems vaikams derėtų duoti lašinukų, yra kalbėjusi ir mūsų mokslininkė žolininkė E. Ji teigė, kad mūsų krašto žmogus kasdien turi suvalgyti nors po 20 g kiaulių taukų. Beje, klaidingai manoma, kad gyvūniniuose riebaluose dominuoja vien sotieji riebalai.

Tiek pat, o kartais net daugiau taukuose yra mononesočiųjų riebalų rūgščių. Šių taip pat gausu alyvuogėse, avokaduose, riešutuose.

Apie baltymų vartojimą

Taip pat žiūrėkite