Geriausia avižinė košė širdies sveikatai

geriausia avižinė košė širdies sveikatai

Jūratės Čiakienės nuotr Kruopų košė  — nuo seniausių laikų vienas naudingiausių ir maistingiausių produktų. Tai vienas iš grūdinių kultūrų patiekalų. Pagal Pasaulinės sveikatos organizacijos rekomendacijas, vaikams visadalių viso grūdo grūdų duona arba jų košė turėtų būti duodama 3—4 kartus per geriausia avižinė košė širdies sveikatai.

Kruopų košė gali būti pateikta kaip pagrindinis patiekalas arba kaip garnyras ar kruopų įdėta į sriubą. Pusryčiams tinka avižinė košė su vaisiais, nes ji suteikia daug greitos energijos, o vakare, pasirinkus grikių košę, į organizmą pateks daug baltymų.

Košės maistinė vertė priklauso nuo to, iš kokių grūdų ji gaminama, nuo jos gaminimo būdo. Vertingiausia košė yra ta, kuri teisingai pagaminta iš visadalių viso grūdo kruopų. Jeigu košė pagaminta iš labai apdirbtų grūdų, jose maistinių medžiagų yra kur kas mažiau.

Viso grūdo kruopų teisingai pagaminta košė atitinka visus svarbiausius šiuo metu vaikų mitybai keliamus reikalavimus — suteikia augančiam organizmui visų būtiniausių medžiagų: vitaminų, mineralų, augalinių baltymų ir riebalų. Kaip išvirti Bet kokiose kruopose geriausia avižinė košė širdies sveikatai pasitaikyti priemaišų: neišlukštentų grūdelių, piktžolių sėklų, lapelių dalių, grumstelių.

Prieš ruošiantis virti košę, kruopas atidžiai perrinkite ir gerai nuplaukite. Geriau kruopas virti vandenyje.

Avižinė košė - kaip išsirinkti kruopas? Atsako Raminta Bogusiene

Jo reikia tiek, kad kruopos visą jį sugertų. Jei skysčio įpilsite daugiau nei reikia, košė bus vandeninga, jei jo trūks, geriausia avižinė košė širdies sveikatai neišvirs. Viena svarbiausių taisyklių verdant kruopas — užvirus vandeniui, nekilnokite puodo dangčio ir nemaišykite košės, nes išleisite garus ir sumažinsite virimo temperatūrą. Jokiu būdu nepilkite šalto vandens į verdamą košę, nes kruopos išteš.

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė: kaip, kodėl ir kada reikėtų valgyti avižas

Nepervirkite kruopų. Gerai išvirta košė turi būti kramtoma, o ne gliti ir tąsi. Košėms virti labiausiai tinka puodai storomis sienelėmis ir daugiasluoksniu dugnu, nes jie palaiko šilumą, kurios reikia, kad apvirtos kruopos iki galo išbrinktų. Bet kurios košės virkite tiek, kiek suvalgysite iš karto, jos nedera palikti rytdienai ir dar kartą šildyti.

Joje yra 9,4—14,1 proc. Grikiuose taip pat yra iki 80,5 angliavandenių, riebalų — 1,0—3,1 proc. Grikių kruopose, lyginant su kitomis kruopomis, yra daugiau B grupės vitaminų, kurie pagreitina geriausia avižinė košė širdies sveikatai apykaitą ir stiprina nervų sistemą.

Taip pat yra fosforo, kalcio, kalio, magnio ir du kartus daugiau geležies negu kitose kruopose.

Maistinės avižų savybės

Geležis padeda išvengti jos trūkumo mažakraujystės. Grikių kruopos būna dviejų rūšių: kepintos ir nekepintos. Geriau rinktis nekepintas, nes jose yra išlikę daugiau naudingų medžiagų.

Jos yra gelsvos spalvos, o kepintos — rusvos.

  1. LinkedIn Avižos dažniausiai valgomos kaip avižinė košė, naudojamos kepiniams, pavyzdžiui avižiniams sausainiams arba naudojamos pusryčių dribsniams gaminti.
  2. Autorius: Žmonės.
  3. Avižos ir avižiniai dribsniai – dailesnėms kūno formoms ir geresnei savijautai! | mokslodziaugsmas.lt
  4. Vaistai nuo hipertenzijos ir kraujagyslių
  5. Mokslininkai išsiaiškino, kad avižinė košė sveika širdžiai.
  6. Mitybos specialistė Vaida Kurpienė: kaip, kodėl ir kada reikėtų valgyti avižas | Žmonėmokslodziaugsmas.lt
  7. Iš jų gaminami miltai, dribsniai, kruopos, patys įvairiausi patiekalai.
  8. Melatoninas ir hipertenzija

Grikių košė verdama santykiut. Kruopas berkite į verdantį vandenį. Pirmąsias 3—5 minutes virkite ant stiprios, paskui dar 7 minutes ant silpnos ugnies.

geriausia avižinė košė širdies sveikatai

Supylę grikius uždenkite sandariu dangčiu ir visą virimo laiką neatidenkite ir nemaišykite, nes košė turi virti savo garuose. Baigę virti, dar 12 minučių leiskite košei pašusti. Košę galite pabarstyti gerai susmulkintu sūriu, smulkiai sukapota paprika, šviežiomis jei jų nėra, — šaldytomis arba džiovintomis ir mėsmale sumaltomis išbrinkintomis uogomis be pridėtinio cukraus.

Galite įtarkuoti šviežio sultingo obuolio, morkų, cukinijos.

geriausia avižinė košė širdies sveikatai

Vaikų skoniai skiriasi, todėl ir pagardai gali būti itin skirtingi. Ta pati košė vieną dieną gali būti patiekta su vienu pagardu, o kitą dieną — su kitu. Kol vaikas noriai valgo košę su vienu pagardu, jo keisti neverta, nes nežinia kaip kitas pagardas vaikui patiks. Svarbiausia bet kokio pagardo nepadauginti. Pagardinimui netinka pienas, grietinėlė, nes jie stabdo geležies pasisavinimą.

Tie, kurie svajoja atsikratyti nereikalingų kilogramų, griebiasi pačių įvairiausių dietų. Ne visos jos subalansuotos ir saugios, ne visų jų lengva laikytis. Norite, kad svorį mesti būtų kaip galima paprasčiau? Tada į savo racioną būtinai įtraukite daugiau avižų ir avižinių dribsnių — taip ne tik sumažinsite apimtis, bet ir geriau jausitės! Truputis istorijos Avižos teritorijoje nuo Korėjos iki Vakarų Europos paplito jau labai seniai.

Avižų grūduose yra kur kas daugiau riebalų ir vitaminų negu kitų javų grūduose: juose yra 11—12,5 proc. Taip pat juose yra kalio, fosforo, geležies, magnio, cinko, vario, seleno.

Avižų nauda sveikatai

Avižose gausu skaidulinių medžiagų ląstelienosteigiamai veikiančių virškinamąjį traktą. Įrodyta, kad skaidulingas maistas padeda išlaikyti normalią medžiagų apykaitą, kontroliuoja cukraus kiekį kraujyje, mažina apetitą, šalina iš organizmo jam kenksmingas medžiagas. Naudingiausi yra viso grūdo visadaliai avižų dribsniai be priedų, nes priedai ne visuomet tinka vaikams. Iš dribsnių košė pagaminama greičiau negu iš neskaldytų avižų kruopų. Avižų dribsnius arba kruopas virkite vandenyje santykiut.

Avižas pilkite tik į verdantį vandenį ir iškart pamaišykite. Kaitrą sumažinkite ir ant silpnos ugnies dribsnius hipertenzijos kraujospūdžio matavimo taisyklės 3—5 min.

geriausia avižinė košė širdies sveikatai

Po išvirimo košę dar 10 min. Kasdien valgyti avižų košę nepatartina, nes joje yra fitino rūgšties, kuri trukdo organizmui pasisavinti kalcį, geležį, cinką.

Avižų kruopų mirkymas per naktį sumažina fitino rūgšties kiekį.

Nuorodos kopijavimas

Kuo gardinti avižų košę Kartu su avižų dribsniais ar kruopomis į verdamą košę galima įberti mėgstamų džiovintų vaisių razinų, smulkintų džiovintų slyvų, obuolių, kriaušių. Išvirusią ir įdėtą į dubenėlį avižų košę galite pagardinti saldžiomis uogomis: šviežiomis arba šaldytomis braškėmis, mėlynėmis, avietėmis, šilauogėmis, tarkuotu nerūgščiu obuoliu, banano gabaliukais, šaukšteliu medaus.

Košę galite pagardinti ir vanile arba cinamonu, pakeisti jos spalvą įmaišius šaukštelį morkų ar burokėlių sulčių. Kad skonis neatsibostų, kaskart galima naudoti kitą pagardą. Jokios košės, taip pat ir avižų, nėra gardinamos rūgščiais vaisiais ar uogomis.

Skaninti košę cukrumi yra didžiulė sveikos mitybos klaida, nes sutrikdomas jos pasisavinimas. Jei po košės pavalgymo vaikas paprašo gerti, jam duokite vandens. Atsigėrimui netinka sultys ar pienas, jogurtas.

Tavo komentaras

Avižų košė skanesnė drungna, todėl ją verčiau patiekti ne lėkštėje, o dubenėlyje, kuris neleis valgiui taip greitai atšalti. Šios kruopos gali būti ne tik garnyras prie mėsos, bet ir tapti skania koše.

geriausia avižinė košė širdies sveikatai

Ryžių košės kokybė priklauso nuo ryžių rūšies ir jos paruošimo būdo. Geriausi yra rudieji, juodieji ir raudonieji ryžiai. Nuo rudųjų ryžių, atvirkščiai nei nuo baltųjų, nėra pašalintos skaidulos. Dėl to jie maistingesni ir naudingesni.

Kraujo tyrimai: ką reiškia pakitę rodikliai?

Juose yra daugiau baltymų, vitamino B1, geležies ir cinko. Jų virimo laikas ilgesnis nei baltųjų ryžių.

Košė, galinti išgelbėti gyvybę: puikus vaistas nuo širdies ligų ir depresijos

Juodieji ryžiai jau yra kita ryžių rūšis. Jie daugiausiai iš visų ryžių turi baltymų ir skaidulų ląstelienos ir mažiau angliavandenių.

Jie yra riešuto skonio. Juoduosiuose ir raudonuosiuose ryžiuose yra daugiau maistinių medžiagų, palyginus su baltaisiais ryžiais. Baltieji ryžiai yra pigiausi. Dabar galima nusipirkti įvairiausių ryžių. Kai kuriose ryžių partijose gali pasitaikyti nuodingo cheminio elemento arseno, kuris siejamas su įvairiomis sveikatos problemomis, pavyzdžiui, su širdies ligomis, cukriniu diabetu, vystymosi sutrikimais.

Trumpai apie avižinės košės naudą

Ryžiai skiriasi nuo kitų augalų, nes auginami užliejamuose laukuose. Geriausia avižinė košė širdies sveikatai iš dirvožemio lengviau pasiekiamas ir jo daugiau gali absorbuoti ryžių grūdai. Anot biologijos mokslų daktaro A. Mirkymas ir magnelis nuo hipertenzijos ryžių plovimas pašalina apie 80 proc. Verdant vandens ir ryžių santykis turėtų būti 5 su 1. Apytikris mirkytų ryžių virimo laikas 12—15 min.

Taip pat žiūrėkite