7 pagrindiniai širdies sveikata, Gegužės 7-oji - Europos širdies nepakankamumo diena

Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių ligomis.

Spausdinti Asociatyvi nuotr.

Naujausia išvada: norite ilgiau gyventi ir išvengti kai kurių ligų, užtenka per dieną pasistengti vos 10 minučių   27 Higienos instituto duomenimis, m. Širdies ir kraujotakos sutrikimams daugiausia įtakos turi padidėjęs kraujo spaudimas, rūkymas, stresas, netinkama mityba, nutukimas, mažas judėjimas, alkoholis bei aukštas cholesterolio kiekis kraujyje, rašoma pranešime žiniasklaidai. Nepaisant didelio sergamumo, širdies ir kraujagyslių ligas vis dar gaubia įvairūs mitai.

Jei esate vedęs, jūsų galimybės įveikti širdies ligas yra kur kas didesnės nei vienišiaus. Tokia išvada peršasi susipažinus su kardiologų pateikiamais duomenimis. Kardiologai skambina pavojaus varpais: širdies ir kraujagyslių ligos diagnozuojamos vis jaunesniems žmonėms.

Be to, prie seniai vit širdies sveikata šias ligas sukeliančių veiksnių pridedami vis nauji. Nustatyta, kad darbe ar šeimoje patiriamas nuolatinis stresas, kaip ir rūkymas, riziką susirgti šiomis ligomis gali padidinti iki keturių kartų. Kulautuvos reabilitacijos ligoninei vadovaujantis kardiologas pastebi, kad apie pusė į jo vadovaujamą įstaigą po infarkto atvykstančių vyrų jau būna apsisprendę mesti rūkyti.

10 patarimų, jei norite nesirgti širdies ir kraujagyslių ligomis

Tačiau medikas primena: širdies sveikata reikėtų pasirūpinti nelaukiant infarkto. Vis dėlto apie širdį, kaip apie pagrindinį gyvybę skleidžiantį organą, turėtų pagalvoti visi vyrai, sulaukę ies, ir visos moterys, sulaukusios ies.

Nuo šio amžiaus turėtume aktyviai ieškoti pirmųjų galimų širdies ir kraujagyslių ligų apraiškų ir žiūrėti, ar rizikos veiksniai nėra sukėlę pradinės ar pažengusios ligos simptomų. Deja, daugelis rizikos veiksnių — padidėjęs cholesterolis, arterinis kraujospūdis, pasyvus gyvenimo būdas — nesukelia jokių simptomų. Neretai pacientai į tai žiūri atmestinai. Tačiau jis į tai numodavo ranka, aktyviai nesigydė.

7 pagrindiniai širdies sveikata

Pas kardiologą atėjo dėl to, kad keletą pastarųjų dienų nedidelio fizinio krūvio metu, intensyviau einant jis imdavo jausti skausmą širdies zonoje. O tai jau 7 pagrindiniai širdies sveikata išeminės širdies ligos požymiai. Pacientas pasakojo anksčiau nekreipęs dėmesio į padidėjusį cholesterolį, nes tai esą nekėlė jokių nepatogumų. Jis jautėsi gerai, buvo fiziškai aktyvus. Tačiau vien pagal padidėjusią cholesterolio vertę tokį pacientą kardiologai priskiria didelės širdies ir kraujagyslių ligų rizikos grupei.

Ir nesistebėjome, kai šiam pacientui atlikę išsamesnius tyrimus, diagnozavome net 95 proc. Todėl reikia kontroliuoti ne tik cholesterolį, bet ir pasirūpinti kraujo tėkme bei uždegimų kraujagyslėse slopinimu.

Gegužės 7-oji - Europos širdies nepakankamumo diena

Jei į padidėjusį cholesterolį numojama ranka ir šie procesai neslopinami, tai labai didina paciento riziką susirgti širdies kraujagyslių liga ar net numirti nuo pirmojo kardiovaskulinės širdies ir kraujagyslių — red. Todėl sakome, kad visų nebylių rizikos veiksnių korekcija yra būtina.

Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių  ligomis. Širdies ligos vis dar yra žudikės. Šiame straipsnyje apibūdinama 16 maisto produktų, kurie, vartojant kaip dietą, gali padėti jūsų širdžiai išlikti sveikai. Šios rekomendacijos yra viena iš daugelio nuomonių, todėl vertinti reikia kritiškai. Iš esmės rekomendacijos yra teisingos, tačiau prognostinė teigiama rekomenduojamo produkto reikšmė ne visada pakankamai pagrįstai įrodyta.

Be to, širdies ir kraujagyslių ligos diagnozuojamos vis jaunesniems. Dabar sakome, kad aktyvi širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnių pirmųjų požymių paieška turėtų prasidėti vyrams bent dešimtmečiu anksčiau, taigi, nuo 30 metų. Didesnis fizinis aktyvumas žinomas kaip pagrindinis vaistas bene nuo 55 lėtinių ligų.

Ir, jei arterinis kraujospūdis ir cholesterolis nepadidėję, kardiovaskulinę riziką naujai turėtume vertinti dar po penkerių metų. Kardiologas pirmiausia turėtų įvertinti, ar tai tikrai širdies skausmas, liudijantis širdies ligą.

Indrė Marija. Kvepavimo pratimai (Pranayama): Kapalabhati kvepavimas. Svorio metimas, energija.

Galbūt detalios apklausos ir apžiūros metu mes surasime vieną padidėjusį rizikos veiksnį, kurį reikės koreguoti. Kartais žmogus sako: nerūkau, maitinuosi sveikai, sportuoju, didelių stresų nepatiriu, kodėl susirgau? Tačiau, be genetinio polinkio į širdies ir kraujagyslių ligas, yra nemažai kitų rizikos veiksnių, šiandien tapusių kasdienio gyvenimo palydovais. Pavyzdžiui, 28 ES šalyse užterštumas kietosiomis dalelėmis kasmet nulemia iki tūkst. Aplinkos užterštumą kietosiomis dalelėmis siūloma įvardyti didžiuoju širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksniu, net 2,2 metais sutrumpinančiu vidutinę tikėtiną europiečio gyvenimo trukmę.

Raimondas Kubilius. Laimio Steponavičiaus nuotr. Manoma, kad šių veiksnių valdymas galėtų net iki 80 proc. Taip pat turėtume įvertinti genetiką.

Ką daryti, kad širdies ligos nekirstų iš pasalų? | NORTHWAY Vilnius

Jei kažkas iš artimų giminaičių mirė nuo širdies ir kraujagyslių ligų iki 55 metų amžiaus, toks žmogus atsiduria padidintos rizikos grupėje. Mokslininkai suskaičiuoja 25 širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnius.

7 pagrindiniai širdies sveikata

Manau, ateityje jų bus įvardyta dar daugiau. Šiandien mokslininkai ypač akcentuoja streso daromą žalą.

10 patarimų, jei norite nesirgti širdies ir kraujagyslių ligomis - DELFI Sveikata

Manoma, kad darbe arba šeimoje patiriamas nuolatinis stresas, kaip ir rūkymas, riziką susirgti širdies ir kraujagyslių ligomis padidina iki keturių kartų. Be to, įrodyta, kad žmonės, gyvenantys šalia didžiųjų oro uostų, patiriantys lėktuvų triukšmą, turi polinkį į didesnį kraujospūdį, blogesnį miegą, ką taip pat galima vertinti kaip didesnius širdies ir 7 pagrindiniai širdies sveikata ligų rizikos veiksnius.

Reikia atkreipti dėmesį į tai, kad didesnis fizinis 7 pagrindiniai širdies sveikata yra žinomas kaip pagrindinis vaistas bene nuo 55 lėtinių ligų.

O kalbant apie aplinkos užterštumą kietosiomis dalelėmis, jį taip pat šiek tiek galima valdyti. Pavyzdžiui, einant į darbą, galima rinktis vadinamuosius žaliuosius koridorius, neiti pagrindinėmis gatvėmis, o jei einama arba sportuojama šalia jų, reikėtų dėvėti orą filtruojančią kaukę.

Į  jį yra sudėti, mano galva, svarbiausi dalykai, kaip mes turėtume gyventi siekdami išvengti širdies ir kraujagyslių ligų. Jį galima išreikšti skaičiais. Mokslininkai įvairiais aspektais kartais išskiria vieną ar kitą vaisių.

Gegužės 7-oji - Europos širdies nepakankamumo diena - mokslodziaugsmas.lt

Prieš keletą metų skelbta, kad toks vaisius galėtų būti granatas, turintis labai daug sveikų medžiagų: antioksidantų, vitaminų, mikroelementų.

Kartais kaip vaistas nuo širdies ligų įvardijamas hipertenzijos komplikacijų insultas, kurį reikėtų suvalgyti kasdien. Nereikėtų pamiršti ir nesūdytų riešutų, kuriuose yra labai daug antioksidantų, įvairių vitaminų, mikroelementų.

Tai padėtų pašalinti dalį blogųjų medžiagų, kurios išsiskiria rūkant.

Norėdami atsivėsinti galite smarkiai sau pakenkti: kardiologas įvardijo 3 pagrindines klaidas   47 Kaip prižiūrėti sveikatą vasarą ir ką reikėtų daryti, kad išvengtume su širdimi susijusių sveikatos problemų — skaitykite pranešime spaudai. Statistiškai, širdies ir kraujagyslių ligos vis dar labiausiai lietuvius kamuojančių ligų sąrašo viršūnėje. Tokie sveikatos sutrikimai gali sukelti nedarbingumą, o dažnu atveju — baigtis mirtimi.

Jų rekomenduojama suvalgyti 30 g per dieną. Universalaus produkto nėra, tačiau tokių produktų grupės yra vaisiai ir daržovės. Kaip yra iš tiesų? Taip yra dėl šių 7 pagrindiniai širdies sveikata sudėtyje esančių antioksidantų, polifenolių.

Žinoma, nereikia pamiršti saiko, kitaip poveikis gali būti priešingas.

7 pagrindiniai širdies sveikata

Taip pat žiūrėkite