Kaip mankšta pagerina širdies sveikatą, Sportas apsaugo smegenis: kokia mankšta yra naudingiausia?

Aktyvus judėjimas: ar gali būti per vėlu?

Susijusios ligos

Spausdinti Sportas apsaugo smegenis: kokia mankšta yra naudingiausia? Shutterstock nuotr.

hipertenzija bruknių gydymas

Pastaruoju metu vis daugiau skirtingų tyrimų, atliktų skirtingose pasaulio šalyse, įrodo, kad mankšta padeda ne tik kūnui, bet ir protui. Sportas turėtų būti labai svarbus vidutinio ir vyresnio amžiaus žmonėms, kuriems reikia itin atidžiai rūpintis kūno ir proto sveikata.

ar galima gerti gazuotą vandenį su hipertenzija

Tačiau kaip reikėtų mankštintis, norint apsisaugoti nuo demencijos? Kvinslando universiteto mokslininkai atliko tyrimą, kuris atskleidė efektyviausią sporto režimą.

Susiję straipsniai

Mokslininkai nustatė, kad efektyviausiai nuo demencijos apsaugo aukšto intensyvumo intervalinės treniruotės. Tai — treniruočių tipas, kuris pasižymi itin aukšto intensyvumo pratimais, kaitaliojamais su trumpomis poilsio atkarpomis.

Pavyzdžiui, kelias minutes atliekami intensyvūs aerobiniai pratimai, po to porą minučių žmogus atlieka mažiau intensyvius pratimus, kurie padeda atsigauti.

aspekto padidėjimas sveikatos širdis

Tada sugrįžtama prie intensyvių pratimų ir šis ciklas kartojamas, kol žmogus galutinai pavargsta. Skamba kaip tikra kankynė?

Galbūt, tačiau tokio tipo treniruotės jau kurį laiką rekomenduojamos vyresnio amžiaus žmonėms.

Sveikata. Širdis

Aukšto intensyvumo intervalinės treniruotės yra itin naudingos širdžiai, nes atkarpos, kuomet pulsas padažnėja, yra keičiamos su poilsio minutėmis. Mokslas tai patvirtina, tačiau nieko nebuvo žinoma dėl tokių treniruočių poveikio žmogaus smegenims.

Sekite mus:

Dabar mokslininkai susidomėjo, ar aukšto intensyvumo intervalinės treniruotės gali padėti išsaugoti ir smegenų sveikatą. Jie nusprendė palyginti jas su įprastomis treniruotėmis, kuomet visos treniruotės metu išlaikomas tas pats intensyvumo lygis. Mokslininkams rūpėjo sužinoti, kuris mankštos būdas padaro didžiausią teigiamą įtaką smegenų kraujotakai. Susilpnėjusi kraujotaka smegenyse yra siejama su kaip mankšta pagerina širdies sveikatą pradžia.

Daugiau informacijos apie širdies ligų diagnostiką ir gydymą

Paaiškėjo, kad tiek intervalinės, tiek neintervalinės treniruotės gerina kraujotaką smegenyse. Suaktyvėjusi kraujotaka pastebima visos treniruotės metu.

  1. Pavasariop – nemokamos gydomosios mankštos senjorams - Lietuvos žmonių su negalia sąjunga
  2. Širdies nepakankamumas – liga, apsunkinanti senatvę - mokslodziaugsmas.lt
  3. Mokslininkai rado būdą „apgauti“ širdį | mokslodziaugsmas.lt
  4. Sportas apsaugo smegenis: kokia mankšta yra naudingiausia? | mokslodziaugsmas.lt
  5. 9 sveikatos sutrikimai, kuriuos galima įveikti sportu | mokslodziaugsmas.lt
  6. Apetito stoka Kaip gydomas širdies nepakankamumas?
  7. Kraujo skiedimas hipertenzija

Tačiau žmonės, kurie naudoja aukšto intensyvumo intervalinių treniruočių metodą suaktyvėjusia kraujotaka džiaugiasi ne tik tuomet, kai sportuoja, bet ir poilsio metu. Kitaip tariant, intervalinių treniruočių poveikis yra labiau ilgalaikis, todėl jos geriau apsaugo smegenis nuo demencijos.

hipertenzija 1 ir 3 laipsnio rizika

Aukšto intensyvumo intervalinės treniruotės jau seniai domina mokslininkus dėl jų naudos sveikatai. Jos ne tik apsaugo smegenis nuo demencijos ir gerina širdies sveikatą, bet ir gerina metabolizmą ir padeda greičiau numesti svorio. Geriausia tai, kad šioms treniruotėms nereikia jokios įrangos ar trenerių pagalbos — visi pratimai gali būti aerobiniai arba atliekami naudojant savo paties kūno svorį.

Taip pat žiūrėkite