Dozuoto ėjimo dėl hipertenzijos

Sveika gyvensena Fizinis aktyvumas ir hipertenzija: geriau judėti ar gulėti? Deja, bet posakis, kad ilgas poilsis niekada nebus mirties priežastis, visiškai netinka norint kuo ilgiau išlikti sveikam ir energingam.

hipertenzijos medicinos profilaktika

Judėjimo reikšmė labai svarbi ne tik bandant užkirsti kelią hipertenzijai, bet ir jau sergant šia liga. Neretai ilgiausia šiuolaikinio žmogaus dienos kelionė yra nuo namų iki automobilio, nuo automobilio iki parduotuvės. Darbo vietoje irgi dažniausiai sėdime.

  • Fizinis aktyvumas - puiki priemonė kraujospūdžiui reguliuoti Siųsti draugui: Skaitykite forume: Dalintis: Kas penktas Lietuvos gyventojas serga padidėjusio kraujospūdžio liga - hipertenzija.
  • Fizinis aktyvumas ir hipertenzija: geriau judėti ar gulėti? | 4 Žingsniai
  • Ему предложили исчезнуть.

Gerai, jeigu gyvename penktame aukšte ir name nėra lifto, tai nors laiptais porą kartą per dieną tenka užlipti. Kita vertus, nemažai žmonių, dozuoto ėjimo dėl hipertenzijos jaunimo, papildomai sportuoja, lanko treniruotes.

hipertenzija astenija

Jų bėda kita —kad persistengia, persitempia. Taigi fizinis neaktyvumas tapo pasaulinės visuomenės sveikatos problema.

Nuo infarkto – pėstute, nuo trombozės – ristele

Pasaulio sveikatos organizacijos PSO duomenimis, dėl fizinio aktyvumo stokos kasmet planetoje miršta apie 3,2 mln. Fizinis pasyvumas yra vienas pagrindinių lėtinių neužkrečiamų ligų rizikos veiksnių. Sergant hipertenzija judėti būtina Daugiau kaip 70 proc.

Įrodyta, kad fiziškai neaktyvūs žmonės du kartus dažniau serga širdies ligomis, daug dažniau nuo jų miršta.

Nuo infarkto — pėstute, nuo trombozės — ristele Teksto dydis: bal. Bet vis randame sau pasiteisinimų: nėra laiko, per brangu, sveikata neleidžia! O juk sportuoja net šaunuoliai invalidų vėžimėliuose. Tik štai tie, vien per m.

Mažai judančiam žmogui sutrinka kraujospūdžio reguliacija, jis tunka, kraujyje padaugėja riebalų, gliukozės. Visa tai skatina aterosklerozės, o kartu ir koronarinės širdies ligos vystymąsi. Sergant arterine hipertenzija fizinis aktyvumas ne ar dėl to padidėja hipertenzija nėra draudžiamas, bet ir yra būtinas.

Svarbu žinoti, kokius pratimus atlikti galima. Specialistų nuomone, kuo anksčiau arterinė hipertenzija pradedama gydyti fiziniu aktyvumu, tuo geresni būna rezultatai. Ypač gerų rezultatų sulaukiama, kai liga pradinių stadijų, kai dar nėra pažeisti organai taikiniai.

Fizinis aktyvumas ir hipertenzija: geriau judėti ar gulėti?

Kaip ir kiek judėti sergant hipertenzija Svarbiausias patarimas nusprendusiems užsiimti fizine veikla — nepersistengti ir per pirmą dieną nesportuoti per daug, ypač tai svarbu tiems, dozuoto ėjimo dėl hipertenzijos paskutinį kartą sportavo tik mokykloje.

Smarkiai sportavusiems ir sužinojusiems, kad serga hipertenzija, visiškai fizinės veiklos nutraukti nereikia, tačiau taip pat ir intensyviai sportuoti nerekomenduojama. Visais atvejais būtina pasitarti su šeimos gydytoju, kardiologu ir vartoti vaistų, jei jų buvo paskirta. Paprasčiausias pratimas, kuris visiems prieinamas ir nereikalaujantis ypatingo pasirengimo, yra ėjimas. Ėjimas treniruoja širdies ir kraujagyslių sistemą, stiprina ne tik skeleto, bet ir širdies raumenis, reguliuoja kraujospūdį, gerina plaučių ventiliaciją, aktyvina medžiagų apykaitą.

hipertenzija kaip sumažinti žemesnį slėgį

Ėjimas patrauklus tuo, kad yra tas pratimas, nuo kurio lengviausiai pradėti užsiimti fizine veikla. Tam nereikalingi specialūs treniruokliai nors tokių ir yranereikia mokėti už sporto klubo paslaugas.

Tereikia išeiti iš namų. Paprasčiausias pasivaikščiojimas — jau gera fizinio aktyvumo didinimo pradžia. Pasivaikščioti labai naudinga prieš miegą likus 2—3 val. Pasivaikščiojimas rekomenduojamas vyresnio amžiaus žmonėms, taip pat tiems, kurie sveiksta po sunkios ligos. Lėtas ėjimas, kuris tinka visiems, yra tada, kai nueinama 60—90 žingsnių per minutę.

sergant hipertenzija, indai yra išsiplėtę arba susiaurėję

Spartesnis ėjimas — 90— žingsnių per minutę. Dozuotas ėjimas — — žingsnių per minutę. Pagrindinė dozuoto ėjimo sąlyga — sistemingas ir nuoseklus fizinio krūvio didinimas.

Fizinis aktyvumas - puiki priemonė kraujospūdžiui reguliuoti

Eiti reikia taip, kad pabaigoje suprakaituotumėte, tačiau jaustumėte malonumą, bet nebūtumėte visiškai išsekęs. Paprastą ėjimą gali paįvairinti skandinaviškas ėjimas, kurio metu dirba 20 proc.

širdies liga, sukelianti hipertenziją

Sergantiesiems hipertenzija tinka ir bėgimas ristele, važiavimas dviračiu, plaukimas. Pratimai turėtų būti pakankamo intensyvumo, kad padažnėtų pulsas, kvėpavimas.

obstrukcinis bronchitas ir hipertenzija

Mokslo patvirtinta, kad 30 min. Sveikiems žmonėms rekomenduojamas krūvis yra 30—45 min. Maksimalus pulso hipertenzijos kojinės apskaičiuojamas taip: vyrams iš atimant amžių, moterims — iš atimant amžių.

Jeigu sergate hipertenzija, dėl jums leistino krūvio pasitarkite su gydytoju. Atminkite, nė vienas vaistas negali pakeisti fizinio aktyvumo naudos, užtat fizinis aktyvumas gali sumažinti vaistų poreikį.

Kada treniruotę būtina nutraukti Gydytojai primena simptomus, kuriuos pajutę, fizinę veiklą reikėtų nutraukti ir kreiptis į gydytoją: jei fizinių pratimų metu ar tuoj po jų pajutote skausmą už krūtinkaulio, kairiojoje rankoje, peties ar kaklo srityje; jei svaigsta galva ar jaučiate, kad netenkate sąmonės; jei ir po dozuoto ėjimo dėl hipertenzijos fizinio krūvio atsiranda dusulys ar sutrinka širdies ritmas.

Taip pat žiūrėkite